– Våra kundombudsmän

Vi som jobbar som kundombudsmän inom Affärsakademien är:


  • Ingela Harping


    Ingela är ansvarig för Affärsakademiens kundombudsmän. Hon har ansvaret för utbildning och certifiering av kundombudsmännen och ansvarar för kvalitetssäkringen.
    Tillsammans med brodern Joakim har hon genomfört flera tusen intervjuer som kundombudsman och med tiden utvecklat utbildning och intervjumetoder och idag har vi kundombudsmän som hanterar intervjuer inte bara med kunder utan även med leverantörer och medarbetare.

    Ingelas passion i livet är kontakten med olika människor. Med en bakgrund inom restaurang är service ett ledord i livet.

    Efter 3 år på ekonomisk linje i gymnasiet har Ingela i stort sett hela livet arbetat på restaurang, både som chef och med den dagliga gästkontakten. Hon har också drivit egna företag inom mode och hälsa och är diplomerad coach.

    En medfödd nyfikenhet och en önskan att möta olika människor gör kundombudsmannarollen spännande.

    Privat ägnas tiden åt litteratur, mat och dryck och spännande resor.

    E-post: ingela@affarsakademien.se
    Telefonnummer: +46 70 461 23 58


  • Anna-Lena Arnehall


    Anna-Lena har en gedigen bakgrund inom service, försäljning och marknadsföring, tre områden som hon verkligen brinner för.

    I dag driver hon ett eget företag som erbjuder Onlinemarknadsförings-tjänster, dvs marknadsföring och försäljning på internet.

    Hon är utbildad onlinemarknadsförare och en tonårsmamma med många järn i elden.

    Anna-Lena känner sig bekväm med telefonen som arbetsredskap och tycker det är både kul och intressant att möta nya människor. Det är därför hon tycker Kundombudsmannarollen är så spännande!

    Privat ägnar hon sig åt hem & familj och gillar att pyssla i sin trädgård.

    E-post: annalena@affarsakademien.se
    Telefonnummer: + 46 70 149 43 33


  • Eva Thorslund Benson


    Eva har lång yrkeserfarenhet inom service- och besöksnäringen. Som projektledare för stora internationella kongresser i Stockholm bestod arbetet av kundkontakter, kundvård och att i jobbteam föra projekt framåt till framgångsrika resultat. Eva har åtta års erfarenhet av arbete som egen företagare/konsult.

    Under studieåren varvades akademiska studier i Sverige med studier och arbete
    i Frankrike och Schweiz.

    Kundvård är nyckeln till framgång för ett företag och att arbeta som Kundombudsman känns för Eva ”klockrent”. Det är en ständig nyfikenhet som är drivkraften.

    Eva tillbringar mycket tid ute i naturen . Hon reser gärna och går ofta på konstutställningar och konserter.

    E-post: eva@affarsakademien.se
    Telefonnummer: +46 70 091 88 95


  • Gustaf Holgersson


    Gustaf har hela livet arbetat och verkat inom kommunikationsbranschen. Det började med studentexamen och vidare till en utbildning till handsättare och boktryckare som sedan ledde till Grafiska Institutet. Detta förde honom vidare till PR och varumärkesbyggande inom stora svenska företag som Alfa Laval, SKF och AB Volvo.

    Gustaf har genom åren lyssnat på många människor, lärt sig av dem och därmed kunnat lära ut kommunikationens villkor. Han har fått företagsledare att förstå att goda relationer mellan leverantörer och kunder är A och O för blomstrande affärer. Därför passar uppdraget som Kundombudsman som handen i handsken för Gustaf.

    På fritiden fördjupar han sig i flera intressanta bokprojekt och han är en stor träbåtsentusiast.

    E-post: gustaf@affarsakademien.se
    Telefonnummer: +46 70 091 88 94


  • Göran Ellingberg


    Göran har ett förflutet inom Restaurang och Catering och har därmed utvecklats till en god logistiker med vanan att hålla många projekt levande. Känslan för god service kommer även den från restaurangbranschen.

    Förutom gästspel inom restaurang sysslar Göran främst med bokföring, redovisning och IT-frågor.

    När Göran har en stund över är han gärna morfar vilket ger honom god träning för kundombudsmannaskapet, där lyssnandet och tålamodet är centrala egenskaper.

    E-post: goran@affarsakademien.se
    Telefonnummer: +46 76 162 61 70


  • Joakim Harping


    Joakim är grundare av företaget Affärsakademien och har fram för allt varit verksam inom tjänstesektorns branscher. Han har erfarenheter om försäljning, entreprenörskap, inköp, och ledarskap och har undervisat på bl.a. IHM Business School.

    Idag koncentrerar Joakim sig på Affärsakademien som företag och genomför intervjuer för att han tycker det är spännande och roligt samt för att hålla sig uppdaterad med intervjumetoden. Joakim är den person som tillsammans med konsulter i Affärsakademien leder kundombudsmannauppdrag hos våra kunder.

    Som avkoppling läser Joakim mycket och han planerar att skriva flera nya böcker. Han reser gärna till Alperna för utförsåkning

    E-post: joakim@affarsakademien.se
    Telefonnummer: +46 70 582 44 63