– Vi är kundförvaltning

Vi som jobbar med kundförvaltning inom Affärsakademien är:


  • Joakim Harping


    Driver företaget Farbror Joakim AB och varit verksam inom tjänstesektorns branscher: Resor, Restaurang/Catering, Hotell, och Media. I företag som Snöresor, Compass Group, Home Hotel, Svenska Dagbladet och Aftonbladet, har erfarenheter om försäljning, entreprenörskap, inköp, och ledarskap hämtats.

    Förmågan att förmedla kunskap och pedagogik kommer från år som lärare på bl.a. IHM, Företagsuniversitetet, Medieinstitutet och Affärshögskolan.

    Författare till böckerna ”Myten om den lojala kunden” 2008, ”Grunden till framgångsrik försäljning inom media” 2012, ”Grunden till framgångsrik försäljning B2B” 2012 och ”Det luktar Solna Vikings, Hållbar framgång” 2012. (tillsammans med Lennart Strandberg)

    Joakim genomför främst uppdrag inom kundförvaltning och undervisar inom kundförvaltning, kundvård, CRM, försäljning, KAM, Förhandling, Inköp och ledarskap

    E-post: joakim@affarsakademien.se
    Telefonnummer: +46 70 582 44 63


  • Ingela Harping


    Efter år inom servicenäringen har Ingela hittat en ny uppgift i livet och driver sedan en tid ActionScience Stockholm. När Ingelas bror Joakim bad henne om hjälp med en kundundersökning satte den nya inriktningen fart. Som kundombudsman kommer hela tiden nya insikter om förhållanden mellan leverantörer och kunder. Med ansvaret för Affärsakademiens undersökningsverksamhet utvecklas hela tiden metoder och arbetssätt. Ingela utbildar och certifierar Affärsakademiens kundombudsmän

    Författarskapet startar 2013 med en bok om kundombudsmannaskap.

    Ingela genomför uppdrag inom kundförvaltning och Ingela undervisar i kundombudsmannaskap, service, kundbemötande, MI (Motiverande Samtal), kundförvaltning och kundundersökningar.

    E-post: ingela@affarsakademien.se
    Telefonnummer: +46 70 461 23 58


  • Christian Hjelt


    Med en gedigen erfarenhet av näringslivet som säljare och chef, arbetar Christian idag som säljkonsult sedan 20 år tillbaka. Spetskompetens finns inom kvalitets- och effektivitetsförbättringar i säljfunktionen. Det innebär att han arbetar med reell utveckling som bidrar till positiva och mätbara resultat för kunder. Bland företag som Christian har varit anställ vid kan nämnas Control Data, Konfac, ENK och Till Fjälls Resor.
    Christian är skicklig på att analysera och sätta sig in i företagets verksamhet samt föreslå rätt typer av åtgärder. Vidare vågar han även ta tag i obehagliga saker och kommunicera detta till berörda parter. Christian har även förmågan att samarbeta och driva utvecklingsprocesser framåt mot uppsatta mål tillsammans med kunder. Att kunder är nöjda med Christian som konsult visar sig genom att kunder komma tillbaka och fortsätter att anlita honom

    E-post: christian@affarsakademien.se
    Telefonnummer: +46 70 826 17 67