Föreläsningar

”Det skall ge något” sa en företagsledare när jag ställde frågan om varför han ville ha en extern föreläsare på sin årliga ”Kick Off”

En upplevelse som man kommer att minnas, förmodligen inte allt, men något som sätter igång tankarna och som jag gärna prata med andra om

Ett intressant tema, en företeelse, en forskningsrapport och något som har bäring till det ni sysslar med.

Här kommer några exempel på föreläsningar från Affärsakademien

* Myterna kring de lojala kunderna
Det som gör att dina kunder stannar kvar och fortsätter att köpa har inget att göra med hur nöjda de är. Det är inte heller säkert att du tappar en kund för att hen är missnöjd. Myterna är fler än så.
Joakim Harping berättar hur kunder tänker, vad de gör och vad som får dem att stanna.

* Kundombudsmannens berättelser
Av alla som hör av sig till en kundombudsman är det färre än 10% som har riktiga klagomål. 10% är super nöjda.. Men vad vill de andra 80 procent av de som tar sig till att kontakta en kundombudsman
Joakim Harping har som kundombudsman prata mer flera tusen kunder i olika branscher och berättar om det skatter som finns att hitta

* Vägen till Europas mest hållbara fastighetsbolag
Det började med miljöfrågor och resan ledde till första platsen. Anders Hallquist berättar om resan, luftgroparna, utmaningarna och hur konkreta åtgärder skapa resultat

* Myterna om den lojala medarbetaren
Tillsammans med Johan Brandt skriver Joakim Harping boken med samma namn just nu. (förväntas komma under senhösten)
Det finns mycket skrivet om rekrytering av nya medarbetare och mycket om vikten av ”Employee Branding” men nästan ingenting om vad som krävs och kommer att krävas för att behålla och utveckla befintliga medarbetare. Myterna är många och insikterna är mycket värdefulla

Kontakta Joakim Harping 070-582 44 63 eller Anders Hallquist 070-390 03 39